Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 13.4.2022 alkaen.

Tervetuloa Koikkelan verkkokauppaan! Jos tarvitset apua tilauksen kanssa, otahan miuun yhteyttä!
Terveisin Kiiki alias Kirsi-Maria Hiltunen, yrittäjä, kirjailija, kuvittaja

Koikkelan verkkokauppa

Koikkela Kustannus
Sammalkankaantie 542
92400 Ruukki

0504861884
[email protected]
www.koikkela.fi
T:mi Kirsi-Maria Koikkelasta, Y-tunnus 2905529-1

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden ja toimituskulujen hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

 

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat verkkopankkimaksut, korttimaksu, lasku sekä osamaksu.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt ostavasi ja maksavasi ostoskoriin valitsemasi tuotteet sekä hyväksyt Koikkelan yleiset ehdot.

Lue lisää maksutavoista Klarnan sivuilta. Katso myös Klarnan maksuehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme eli itte yrittäjään Kiikiin. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme eli ite yrittäjään saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Koikkela Kustannus
Sammalkankaantie 542
92400 Ruukki

0504861884
[email protected] TAI [email protected]
www.koikkela.fi
Y-tunnus 2905529-1
Tmi Kirsi-Maria Koikkelasta

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitukset Suomeen – jos haluat tilata tuotteita muualle, soita tai laita sähköpostia, niin otan selvää toimitustavoista ja -hinnoista ja sovitaan toimituksesta ja maksutavasta.

Koikkelasta tehdyt tilaukset toimitetaan lähetyksen koosta ja toimitustavasta riippuen kirjeenä tai pakettina.

HUOM: Toimitusaikaan sisältyvät tilauksen pakkausvaihe 1-5 arkipäivää ja päälle Postin/Matkahuollon toimitusaika 1-4 arkipäivää. Pyöritän yksinäni sekä pienkustantamotoimintaa että verkkokauppaa. Verkkokaupan toimitukset ovat prioriteeteissa tietenkin ylimpänä ja teen tilaukset ja toimitan Postiin/Matkahuoltoon niin pian kuin mahdollista.

Kirjelähetykset 3€

  • Jaetaan postilaatikkoon, eikä niistä ole erillistä seurantakoodia.
    • Kalliimpiin kirjelähetyksiin, esimerkiksi korttisetteihin, laitetaan automaattisesti erillinen Plus-merkki, jolloin lähetystä voi seurata.
  • Lähetyksestä vastaa Posti.
    • Postin mukaan kirjetoimitus vie noin 4 arkipäivää (ja päälle verkkokaupan puolen toimitusaika 1-5 arkipäivää).

Plus-palvelulliset kirjeet 4,50€

  • Kalliimmat korttitilaukset laitetaan automaattisesti plus-kirjeenä.
  • Jaetaan postilaatikkoon.
  • Sisältävät Postin Plus-merkin eli seurantakoodin.
    • Lähetystä voi seurata Postin sivuilla.
    • Nopeampi toimitus verrattuna normaaliin kirjeeseen.
  • Lähetyksestä vastaa Posti.
    • Postin mukaan Plus-merkillisen kirjeen toimitus vie noin 2 arkipäivää (ja päälle verkkokaupan puolen toimitusaika 1-5 arkipäivää).

Postin kautta jaettavat paketit 6€

  • Pieni paketti = korkeintaan A4-kokoa, paksuus korkeintaan 3 cm.
    • Jaetaan postilaatikkoon.
    • Lähetyksestä vastaa Posti.
      • Postin mukaan XXS-paketti jaetaan postilaatikkoon 2-3 arkipäivässä. (ja päälle verkkokaupan puolen toimitusaika 1-5 arkipäivää)
  • Isompi postipaketti
      • Toimitetaan lähimpään pakettiautomaattiin tai postiin noudettavaksi.
        • Jos on toiveita noutopaikasta, ilmoita toiveesi Kassalla olevassa viestiosiossa.
      • Asiakkaalle lähetetään saapumisilmoitus tekstiviestinä.
        • Tämän takia lähetystä varten tarvitaan matkapuhelinnumero.
      • Toimituksesta vastaa Posti.
        • Posti lupaa toimituksen 1-3 arkipäivässä ympäri Suomen ma-la klo 19 mennessä (ja päälle verkkokaupan puolen toimitusaika 1-5 arkipäivää)
  • HUOM: Jos haluat tarkistaa, kuinka kauan paketin toimitus kestää haluamaasi postinumeroon, voit tarkistaa sen helposti Postin omalla toimitusaikakyselyllä.

Paketti matkahuollon kautta 6€

  • Toimitetaan osoitteen mukaiseen lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen.
  • Asiakkaalle lähetetään saapumisilmoitus tekstiviestinä.
    • Lähetystä varten tarvitaan matkapuhelinnumero.
  • Toimituksesta vastaa Matkahuolto.

Postin kotiinkuljetuspalvelu 20€

Halutessasi saat paketin kotiinkuljetettuna, joko omaan kotiisi tai lahjan tapauksessa toiseen toimitusosoitteeseen.

  • Vastaanottaja saa linkin kalenteriin, josta voi valita sopivan toimitusajan.
  • Vastaanottaja voi seurata paketin kulkua OmaPosti-sovelluksella.

Nouto Revonlahdelta

Halutessasi voit noutaa tilauksen maksutta Revonlahdelta, Koikkelan toimipisteestä. Otathan huomioon, että pyöritän kustantamoa ja verkkokaupaa kotoani käsin, joten olethan yhteydessä, niin sovitaan hakuaika.

Lahjoitukset

Jos ostat lahjoituksen Parasta Lapsille ry:lle tai Help Center Ukraine-Oululle, toimituskulut ovat 0€, eikä sinun tarvitse huolehtia toimitusosoitteesta. Toimitan lahjoitukset perille oikeaan paikkaan.

Toimitusmaksut:

Nouto Revonlahdelta
– 0 €
– Ota yhteyttä ja sovitaan hausta (Koikkelalla ei ole kivijalkamyymälää).

Kotimaa, Postin postitoimitus
– kirje: toimitusmaksu 3,00€
– nopea ja jäljitettävä kirje (Plus-palvelu) 4,50€
– paketti: toimitusmaksu 6,00€

Kotimaa, Matkahuollon lähetys
– paketti: toimitusmaksu 6,00€

Postin kotiinkuljetuspalvelu
– kaikki pakettikoot 20,00€

Yli 60,00€ ostoksissa toimituskulut ovat 0€.

Erikoistuotteena lahjakortit, joiden toimitusmaksu sisältyy lahjakortin hintaan, sekä lahjoitukset Parasta Lapsille ry:lle ja Help Cente Ukraine-Oululle, joista ei peritä toimitusmaksuja.

Toimitusaika

Lähetämme tilauksesi mahdollisimman pian, 1-5 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Jos toimituksissa on viivettä mm. lomien vuoksi, ilmoitamme tästä. Poikkeuksena noutopalvelu, josta sovitaan yhdessä asiakkaan kanssa.

Siihen, missä ajassa Postin tai Matkahuollon kautta lähetetty kirje tai paketti toimitetaan perille, emme voi vaikuttaa, vaan toimitus on tällöin toimittajan (Posti tai Matkahuolto) huostassa.

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Mahdollisista poikkeuksista tilatuissa tuotteissa, mm. varaston väliaikaisesta loppumisesta tmv. ilmoitetaan mahdollisimman pian tilauksesta. Tuotevarasto voi loppua, jos tuotteeseen tulee yhtä aikaa suuri määrä tilauksia. Jos on kyse esimerkiksi t-paidoista, voi varasto tietyn koon suhteen olla rajallinen – näistä ilmoitamme tuotteen yhteydessä.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Koikkelasta ostetuilla tuotteilla on kuluttaja-asiakkaalla 14 päivän palautusoikeus. Palautusaika alkaa siitä hetkestä, kun asiakas vastaanottaa tuotteen fyysisesti. Palautusoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava Koikkelaan päätöksestä peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ei riitä tilauksen peruutukseen.

Tuotteen voi palauttaa suoraan Revonlahdelle tai lähettämällä Matkahuollon tai Postin kautta. Huomaa, että asiakas maksaa palautuksen postimaksun. Jos haluat palauttaa tuotteet Revonlahdelle, ota yhteyttä, niin sovitaan palautusaika. (Koikkelalla ei ole kivijalkamyymälää.)

Huom: Jos palautat tuotteet Postin tai Matkahuollon kautta, huolehdithan, että saat lähetyksestä kuitin! Näin saat todistuksen siitä, että olet palauttanut tuotteet. Jos paketti menee hukkaan, tarvitset todistusta, että olet oikeasti palauttanut tuotteet – muuten rahoja ei palauteta.

Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikelpoinen ja uutta vastaava (esim. kirjan sivut eivät saa olla rypistyneet, taittuneet tai likaantuneet). Kuluttajalla on oikeus tutustua tavaraan samaan tapaan kuin kirjamyymälässä. Jos kuluttaja huolellisuusvelvoitteensa vastaisesti ottaa tavaran käyttöönsä, on tavaran arvo alentunut, eikä ostohintaa palauteta kuluttajalle. Jos tavara on tullut sen käyttämisen johdosta myyntikelvottomaksi, kuluttaja vastaa tavarasta koko sen arvolla.

Tavarat on lähetettävä takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos tavarat lähetetään takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Palauttaja vastaa siitä, että palautettavat tuotteet on pakattu huolellisesti, kuten paketin vastaanottaessa. Huolehdi siis, että postituspussi on ehjä jne.

Koikkela palauttaa kuluttajalta saadut maksut saatuaan tavaran ja tarkistettuaan, että se ei ole vahingoittunut.

  • Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, asiakkaalla ei ole oikeutta saada takaisin koko maksamaansa summaa.
  • Jos asiakas on valinnut muun kuin edullisimman toimitustavan, esimerkiksi pikatoimituksen, Koikkelan ei tarvitse palauttaa siitä aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia.
  • Ota lähetyksestä kuitti talteen, jotta voit todistaa lähettäneesi paketin.

Asiakaspalautuksen osoite:

Koikkela / Kirsi-Maria Hiltunen
ASIAKASPALAUTUS
Sammalkankaantie 542
92400 Ruukki

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset (sisältäen sekä alkuperäiset lähetyskustannukset että palautuskustannukset).

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.